I NAU har vi fået et nyt medlemssystem, som også kan bruges lokalt af vores medlemsråd og -huse, ved navn ForeningLet. Medlemssystemet skal gøre det nemmere for vores medlemsråd og -huse at skabe overblik over deres medlemmer, kontakte dem og håndtere tilmeldinger og billetsalg. Og så er det ganske gratis gennem deres medlemskab af NAU.
Hvad kan I bruge medlemssystemet til?
– at skabe overblik over jeres medlemmer (på en måde der overholder GDPR-regler…)
– at sende mails og sms’er automatisk til alle jeres medlemmer eller grupper af medlemmer gennem systemet
– at håndtere tilmeldinger og billetsalg ganske gratis
– at samle (støtte)medlemmer ved skolebesøg, som I kan invitere til aktiviteter, møder, rekruttere som frivillige mm
– at oprette en frivilligbank, som I kan rekruttere som ad hoc-frivillige til arrangementer
Hvad koster det at bruge medlemssystemet?
Det er ganske gratis!
Hvordan opretter vi os?
Hvis I er interesserede i at tage medlemssystemet i brug, skal I bare skrive til Emma fra sekretariatet på emmas@nau.dk, så hjælper hun jer i gang.
Når I konkret skal oprettes i systemet, kan vi gøre det på to måder:
1. Hvis I allerede nu har en medlemsliste, kan vi bruge den til at oprette jeres medlemmer i det nye system. Til det har vi brug for et excel-ark med info om jeres medlemmer (navn, fødselsdato, mail og telefonnummer).
2. Hvis I ikke har en medlemsliste, kan vi i stedet oprette jer via linket til vores medlemsportal:
https://nau.foreninglet.dk/memberportal/frontpage
Her kan hvert medlem selv oprette sig i systemet. Dette link kan I også bruge i forbindelse med skolebesøg, oplæg, eller større arrangementer, så interesserede unge i jeres kommune kan blive fx støttemedlem, en del af jeres frivilligbank eller lignende, alt efter hvordan I organiserer jer lokalt.